woensdag 23 februari 2011

Vientiane

De reis is goed verlopen. Lang maar rustig. Eerst naar London Heathrow , daar de bagage ophalen en met de trein naar de andere terminal en 3 uur wachten. Met Thay Air naar Bangkok. Een vlucht van 11 uur. Ik zat naast Bob een Engelse Tourist, die flink aan de whisky ging en z’n eigen dvd’s bij zich had. (The entertainment is crap) Ik zag drie middelmatige films. In Bangkok overstappen en lang wachten. Het is een groot vliegveld met veel winkels en eettentjes dus er was veel te zien. Ik was moe, maar kon niet slapen. Nog een uur vliegen naar Vientiane en 24 uur na de start werden we opgehaald door Kamla van VSO. Koffie op kantoor en naar ons onderkomen voor de komende tijd. Een mooi oud huis in Franse stijl met ventilatoren in iedere kamer. Dat is wel nodig want het is 27 C en vrij benauwd.
Vanmorgen naar een medischverhaal van een dokter in de Australische Ambassade. Nuttig. We gingen op de fiets. VSO heeftnieuwe fietsen voor iedereen. Alles is heel relaxed en het eten is prima. Wel erg warm. ik had spijt dat ik mijn pet en de zonnebrandolie vergeten was. Vanmiddag vrij en volgende week de taaltraining. We zijn met een erg internationale groep. Nellie uit Keny, suzan uit Engeland. Russel uit Canada, Somnat uit India, Jose-maria uit de Philpijnen, Milena uit Kosofo en Mozes uit Uganda. we hebben al pittige discussies achter de rug. In het huis wonen we samen, iedere kamer wordt gedeeld. We kunnen uit eten, maar we zorgen voor onszelf. Daar zal nog wel wat onderhandelen aan te pas komen.  Internet is goed in het kantoor maar niet thuis. Mijn telefoon doet nog niets, daar hopen we morgen iets an te doen.

5 opmerkingen:

  1. Wow wat een ervaringen al! En dat na twee dagen. Klinkt veelbelovend en uitdagend; met zo'n diverse groep wonen en werken in een compleet ander land. Grappig dat je als een echte Dutchy daar ook fietst. Have fun met de talencursus volgende week :-) Greetz Marita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat klinkt allemaal goed.
    WAT EEN HUIS!!!!
    Heel veel succes met de talencursus. Overhaast je vooral niet in die warmte
    Liefs,Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om iets van je te vernemen! Zal toch wel een soort cultuurshock zijn, lijkt me zo... Ben benieuwd naar je eerste Laotiaanse zinnen, veel succes met de cursus!
    Groeten, Alexander

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie dat je Beerlao al ontdekt hebt! Het lekkerste bier van Zuidoost Aziƫ. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er goed uit! Handige app die donatiemeter :-) Die ga ik ook gebruiken! Veel succes bij je In Country Training en good luck!

    Groetjes,

    Edwin Zuidema

    BeantwoordenVerwijderen